הכול אודות מפעיל מלגזה

להיות מלגזן

מלגזן הוא מקצוע מבוקש בהרבה מאוד מפעלי תעשייה בישראל
מלגזן הוא מקצוע מבוקש בהרבה מאוד מפעלי תעשייה בישראל

 

מלגזה היא רכב משא שימושי ונפוץ המיועדת להעמסת ולשינוע מטענים למרחקים קצרים, יש לרכב זרועות מפלדה המוכנסות מתחת למטען.

כדאי לדעת כי המלגזה הראשונה יוצרה בשנת 1917 ומאז היא הפכה לציוד הכרחי בכל ענפי התעשייה והמסחר, ובמיוחד במפעלים, מחסנים גדולים, מרכזים לוגיסטיים וכו'.

יש מגוון סוגים של מלגזות, נהוג לחלק את התחום למלגזות חשמליות ולמלגזות עם מנוע דיזל.

 

מפעיל מלגזה – הגדרה

בתקנות התעבורה נקבע כי מלגזה היא מכונה ניידת בעלת זרוע שליפה או תורן, שלהם מחברים מזלג או התקן ייעודי אחר להרמת ולשינוע של מטענים ומשאות שונים, בהתאם לרישיון רכב המשא.

אדם המפעיל את המלגזה נקרא מלגזן, הוא חייב להיות בעל רישיון נהיגה תקף בדרגה 02 או טרקטור (דרגה B), והחל מספטמבר 2006 רק אדם שקיבל היתר להפעלת מלגזה רשאי לנהוג בה.

לכן, מפעיל מלגזה חייב להחזיק בהיתר 129 המאפשר לו לנהוג ולהפעיל את רכב המשא בכושר נסיעה של עד 20 טון,

ולצורך נהיגה והפעלת מלגזה ללא הגבלה של כושר נשיאה יש להוציא היתר 130 ולהחזיק ברישיון נהיגה בדרגה 03, כלומר דרגה C.

המעסיק במפעל (או במקום עבודה אחר) חייב למנות מנהל תפעול מטעמו כדי לבצע הסמכה פנימית על מפעיל המלגזה,

הממונה נדרש לוודא כי המלגזן עבר הדרכה מתאימה וכמו כן עליו לוודא שהמלגזן מכיר את רכב המשא היטב ומסוגל לתפעל אותו בשטח המפעל ולשנע את סוגי המטען במקום.

 

תפעול מלגזה כרוך בסיכונים רבים

תפעול המלגזה לרוב אינו מסובך, יחד עם זאת יש מגוון סיכונים בתפעול רכב המשא בגלל המבנה הייחודי ומעצם תפקודו.

מלגזן חייב להכיר את הציוד המכני ההנדסי שעליו להפעיל, ומעבר לכללי משרד התחבורה עליו לוודא כי הוא מפעיל את המלגזה בהתאם להוראות היצרן.

חשוב לדעת כי מאות תאונות מתרחשות מידי שנה בגלל נהיגה ותפעול לא נכונים של מלגזות.

כל מפעילי המלגזה חשופים לסיכונים בסביבות העבודה השונות עקב תפקוד הכלי ההנדסי בסביבה רועשת ולעיתים גם רוויית זיהום עקב פליטת גזים,

ועקב תפקוד המלגזה לצורך הנפה, הרמה ושינוע מטענים, בדרך כלל בתוך מחסנים צפופים או מחוץ למבנה כאשר תנאי השטח ומזג האוויר משתנים ועלולים להיות קשים ומאתגרים.

רוב התאונות עם מלגזות נגרמות על רקע של תפעול לא נכון על ידי המלגזן, לכן יש להקפיד על הכללים שקבע היצרן ולקיים במלואם את נהלי הבטיחות בעבודה של המפעל או העסק.

 

בכל תהליך של שינוע סחורה, פריקת והעמסת מטענים ונהיגה במלגזה – יש הרבה גורמי סיכון, הסיכונים העיקריים הם:

סיכונים פיזיקליים למלגזן

בעיות שמיעה בגלל סביבה רועשת, פגיעות בעמוד השדרה ומחלות עבודה עקב תפעול מלגזה עם גלגלים קשיחים ומושב לא איכותי.

המלגזן עלול לסבול מתופעות כמו התכווצויות שרירים בגלל הישיבה הממושכת, כאבי גב, בעיות במפרקים ועוד.

סיכונים כימיים

המלגזן עשוי לעבוד בסביבה עבודה מסוכנת כמו מחסן ללא אוורור יעיל,

לכן הוא חשוף לסכנות על רקע של זיהום אוויר גבוה ובנוסף הוא עלול לסבול ממחלות עור, אלרגיות ומחלות עיניים בגלל חשיפה לכימיקלים.

 

תאונות

לא מעט מפעילי מלגזות מעורבים בתאונות דרכים בשטח המפעל או המבנה התעשייתי, או במהלך העבודה בתנאי שטח מאתגרים, לדוגמה שטח בוצי.  

 

רכישת מלגזה או השכרה

לא תמיד כדאי לרכוש - ניתן גם להשכיר
לא תמיד כדאי לרכוש – ניתן גם להשכיר

יש לציין כי ניתן לשכור מלגזה לתקופה קצרה או ארוכה עם או ללא מפעיל מנוסה מטעם החברה, ויש גם אפשרות לרכוש מלגזה חשמלית או דיזל מאחד מהמשווקים המובילים.

אם זקוקים לפתרון נקודתי ומחפשים מפעיל מלגזה לפרויקט מסוים ניתן לשכור שירות דרכנו.

מלגזה חשמלית או דיזל היא רכב משא הנדסי המשמש בו זמנית ככלי רכב על פי תקנות התעבורה ורכב הנדסי להנפה, הרמה ונשיאת מטענים.

לכל מלגזה יש היתר המציין מהו כושר המשא וכושר ההרמה של הרכב, ואין לקחת סיכונים מיותרים ולא להישמע להוראות היצרן.

בשורה התחתונה, חברת אחים צדוק בע"מ המתמחה בעבודות ניסור בטון ביהלום ובעבודות קידוח בטון ביהלום מציעה שירות של מפעילי מלגזה לפי תעריף יומי או שעתי,

במחירים משתלמים והוגנים. אנו מבצעים מגוון רחב של פרויקטים ומפעילים ציוד חדיש ומתקדם בלבד על מנת להבטיח שירות ברמה גבוהה, ביצוע מושלם, עבודה מהירה ויעילה ותמורה מלאה למחיר.

 

למידע נוסף ולהזמנת מפעיל מלגזה – התקשרו עכשיו או צרו איתנו קשר באמצעות האתר!

Call Now Button דילוג לתוכן