קידוח יהלום באתר ארכיאולוגי

בחיפוש אחרי חברה מומלצת לפרויקט קידוח בטון רציני – בואו להכיר אותנו

לפעמים צריך יד עדינה בביצוע קידוחי יהלום – אחים צדיק יצאו לביצוע עבודה מורכבת במיוחד של קידוח יהלום באשדוד עבור רשות העתיקות באתר ארכיאולוגי בן יותר מ-1,500 שנה.

 בקידוח ובניסור בטון הפתגם "לא בכוח אלא במוח" נכון במיוחד.

אומנם כשחותכים או קודחים חומר כל כך קשה כמו בטון, סלעים, אספלט וכו' דרוש כוח, אך יישומו באופן תקיף ואגרסיבי יכול לגרום יותר תועלת מנזק:

למשל יצירת סדקים וערעור חוזק הרצפה, העמוד או הקיר מולם עובדים, או חיתוך לא זהיר ועקום שקשה מאוד לתקן אותו.

בקידוח ממ"ד למזגן למשל סטייה קלה יכולה ליצור חור רחב מדי במעט עבור הצנרת, מה שפוגע משמעותית ביכולת האיטום של המרחב המוגן והופך אותו לפגיע ולחסר תועלת בזמן חירום.

השילוב של כלי עבודה ייחודיים וייעודיים כמו מקדחות יהלום לבטון, של ידיים מקצועיות ומנוסות, ידע עמוק בתחום ומשנה זהירות הוא שמצליח לעמוד בפני הבטון בכוח, אך גם במוח.

 

עבודה שביצענו:

והנה עוד מקרה שבו דרושים מקצועיות, ניסיון, עדינות ודיוק, זהירות, בטיחות וחוכמת הדרך: קידוח יהלום מורכב במקום שאין לו תחליף, באתר ארכיאולוגי קדום ומרשים מול נופי הים התיכון.

 

עבודת קידוח במצודת אשדוד

אשדוד היא אחת הערים הגדולות בישראל, השוכנת באזור שהיה מיושב כבר בתקופות קדומות. היא נזכרת בתנ"ך כמה וכמה פעמים, כאחת מערי הפלישתים.

קידוח יהלום באתר ארכיאולוגי באשדוד
קידוח יהלום באתר ארכיאולוגי באשדוד

גם כיום ניתן לראות בה שרידי יישובים עתיקים, כמו תל אשדוד ומצודת אשדוד ים.

 

לנו היה הכבוד לקבל הזמנה מרשות העתיקות לעבוד בין שרידיה המרשימים של מצודת אשדוד ים כחלק מעבודות השימור והכנת המקום לביקורי קהל.

המצודה (שכונתה בעבר קלעת אל-מינה) נבנתה על שרידי יישוב ביזנטי, בגודל של 60 על 40 מטר, והגנה על העיר אשדוד ים מפני פלישת אוניות אויב.

היא ננטשה במאה ה-13.

היא שוכנת על חוף הים התיכון, עם נוף נהדר אל הגלים בחוף שהאשדודים קוראים על שמה, הלא הוא חוף המצודה.

ב-2019 עבר האתר המיוחד עבודות שימור נרחבות לשחזור קטעים שנהרסו, ליצירת תשתית חשמל לתאורת לילה ועוד, כדי להנגיש את המקום למבקרים,

על ידי החברה לתיירות אשדוד, רשות העתיקות ומשרד התיירות.

 

יצירת תשתיות מצריכה לא פעם קידוח יהלום מקצועי בחומרים קשים:

אבנים, בטון, מסלעות, אספלט וכו' – וזו בדיוק ההתמחות שלנו באחים צדיק!

בחג החנוכה 2019 ניגשנו את הקידוחים הבלתי שגרתיים הללו ברחשי כבוד והתפעלות למקום, ובעדינות ובזהירות, שלא לפגוע באתר המיוחד כל כך.

יש רגעים שהעבודה היא תענוג גדול מהרגיל: בזכות המקום, ההיסטוריה, נופי הים והעיתוי החגיגי.

איזו הזדמנות נהדרת לבלות את היום במצודה עתיקה ומרגשת, באוויר הפתוח, בחוף היפה הזה, כפי שאתם יכולים לראות בתמונות שלפניכם.

אשרינו!

Call Now Button דילוג לתוכן